ظروف مسی را چگونه تمیز کنیم؟
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

گلدان های مس از دیرباز Ferraris (یا لویی ویتونز ، اگر این چیز شما بیشتر باشد) دنیای آشپزخانه ها محسوب می شوند. آنها دارای برچسب قیمت بالایی هستند و در آشپزخانه آویزان به نظر می رسند شیک هستند ، اما همچنین برای انجام گرما سریعتر و یکنواخت تر از هر گزینه جایگزین و بادوام هستند. همه کاره بودن مس آن را به یک کالای گرم تبدیل می کند - به حدی که مردم به خانه های متروکه شکسته می شوند و مترو شهر نیویورک را برای دزدی لوله های مس غارت می کنند. اما به همان اندازه که این فلز با ارزش است ، گلدان های مس به دلیل دشوار بودن مراقبت از آن ، رپ بدی می شوند. حقیقت این است: این کار سختی نیست.

چرا مس نیاز به مراقبت دقیق دارد

 

مس فلزی نسبتاً نرم است و به معنی خراش گلدانهای مس است. بعلاوه ، واکنش شیمیایی بین اکسیژن و مس (اکسیداسیون) می تواند باعث شود که براق ، قهوه ای مایل به قرمز ظروف آشپزخانه شما سیاه شود. هنگامی که اکسید مس با رطوبت (حتی رطوبت موجود در هوا) در تماس باشد ، سرانجام کربنات مس با رنگ سبز تشکیل می شود (همچنین به آن پتینه یا verdigris گفته می شود ، این چیزی است که به مجسمه آزادی رنگ نمادین می بخشد).

 

نکته جالب توجه در مورد این پتینه این است که در واقع به عنوان ماده نگهدارنده عمل می کند ، و به جای آنکه باعث زنگ زدگی شود ، از مس در زیر محافظت می کند. این همان خاصیت است که به باستان شناسان اجازه داده است حتی پس از دفن شدن آن برای هزاران سال ، ظروف مسی را به شکل بسیار خوبی پیدا کنند. اگر گلدان های شما سبز شده اند ، می توانید لایه اکسیده شده را جدا کنید تا مس کاملاً براق و بدون مواد غذایی نشان داده شود ، اما تمیز کردن و براق کردن فلز به طور منظم بسیار ساده تر است تا از بروز آن جلوگیری شود. به عبارت دیگر: از مس استفاده کنید و اجازه ندهید که گرد و غبار (یا اکسید شدن) آن را روی یک قفسه جمع کند.

نحوه تمیز کردن گلدان های مسی

راز تمیز کردن مس کچاپ است. به طور جدی. این همان چیزی است که سارا داهمن ، نویسنده حرفه ای و نویسنده کتاب آینده مس ، آهن و خاک رس: سفر یک اسمیت ، برای تمیز کردن وسایل آشپزخانه مس استفاده می کند.

دانش به این نتیجه می رسد که: اسید اگزالیک موجود در گوجه فرنگی ، کچاپ را به عنوان یک وسیله عالی و بسیار مناسب برای تهیه مس و صیقل دادن به مس ، در دسترس قرار می دهد. هر میوه یا سبزیجات با محتوای اسید اگزالیک زیاد می تواند کار کند. Dahmen در مورد افرادی که از سیب زمینی استفاده می کنند شنیده است ، اما فهمیده است که آنها به پایان نمی مانند.

 

در اینجا برخی از راهنمایی ها و لوازم برتر Dahmen برای تمیز کردن گلدان های مسی شما آورده شده است:

 

    از پارچه نخی نرم استفاده کنید. مس را با یک پد پشم فولادی تمیز نکنید ، مگر اینکه واقعاً به خراش توجه نکنید.

    سعی کنید با مس خود آشنا شوید. چند ساله است؟ از کجا ساخته شد؟ با چه چیزی روکش شده است؟ این همه در نحوه تمیز کردن آن تأثیر خواهد گذاشت. گلدان ها غالباً با قلع و یا فولاد ضد زنگ اندود شده اند ، گرچه قدیمی ترها ممکن است به هیچ وجه نیکل یا روکش نداشته باشند. Dahmen می گوید: "اگر مسی خالص باشد ، با حداقل چربی آرنج درخشان می شود." اما چیزهای قدیمی ممکن است خالص نباشند - تکنیک های پالایش به همان اندازه امروزی پیشرفته نبودند. او توضیح می دهد كه فلز به اسیدها متفاوت عمل خواهد كرد. "بنابراین کمی بازی کردن است زیرا نمی توان آرایش مولکولی آن مس قدیمی را غیرممکن کرد."

    دمن در هنگام پاک کردن مس با کچاپ و یک پارچه نرم این کار را انجام نمی دهد ، دمن با تهیه یک خمیر از سس گوجه فرنگی ، آرد و کمی آب لیمو عصاره آن را بالا می برد. او اجازه می دهد تا مدت مدیدی روی گلدان بنشیند (اجازه ندهید که خشک شود. حذف آن دشوار خواهد بود و نتیجه آن صافی نخواهد بود) قبل از پاک کردن آن ، برای پاک کردن یک درخشش خیره کننده.

دمن گفت: ریواس به لطف اسید اگزالیک اسید ، یکی دیگر از پاک کننده های عالی مس است. برای استفاده از این برگ سبز ، آن را صاف می کند و آن را می پزد ، تا زمانی که مایع نشود (حدود 10 دقیقه) ، سپس آن را روی مس خود پخش کرده و به مدت 15 دقیقه می گذارد. پس از آن ، او آن را با پارچه ای پاک می کند و مس را کاملاً شستشو می دهد. فقط برگ ها را نخورید - آنها سمی هستند.

    "چگونه می توان مس را تمیز کرد" در اینترنت جستجو کنید و بسیاری از نتایج سرکه را نشان می دهد. اسیدی است و به خوبی کار می کند ، اما دمن می گوید خطرات زیادی به همراه دارد. اگر تمام سرکه ها را بشویید و یا آن را با مقداری غذای کهنه در گلدان مخلوط کرده اید ، می تواند یک سرخچه سطحی ایجاد کند ، که سمی است. داهمن این روش سخت را بعد از استفاده از کاسه مسی برای سالاد با وینگرت یاد گرفت: او آن را کاملاً شستشو نداد ، و اندکی بعد متوجه شد که در حال سبز شدن است. به گفته وی ، لیمو کم خطرتر است.

    نمک یکی دیگر از پیشنهادهای رایج برای کسانی است که به دنبال چیزی ساینده برای از بین بردن لکه های سرسخت هستند ، اما داهمن هشدار می دهد که مس با "نمک سفره معمولی" خنثی می کند. او می گوید: "شما باید از یک دانه نمک بسیار ریز و واقعی استفاده کنید و بدانید که احتمالاً هنوز هم می خواهید شاهد خراشهای خوب باشید." به همین دلیل ، او فقط هنگام مواجهه با گریس سیاه و پخته شده از نمک استفاده می کند و حتی در این صورت فقط از آن برای تمیز کردن محل استفاده می کند. پودر پخت یک جایگزین ملایم است.

من بهش یک فرصت دادم

 

اینجاست که اعتراف می کنم همیشه به مس و توانایی مراقبت از آن توجه داشته ام. سالها پیش ، هنگامی که من یک دفترچه عروسی را جمع می کردم و به فکر تهیه وسایل آشپزی رویای خود بودم ، مسی را می خواستم و پدرم مرا متقاعد کرد که ارزش این دردسر را ندارد. استدلالهای پرشور Dahmen برای اینکه چرا باید به همان اندازه که پخت و پز می کنیم اهمیت دهیم ، زیرا در مورد کیفیت مواد تشکیل دهنده استفاده می کنیم باعث شده است که من به همه این موارد فکر کنم. بنابراین ، من به یک گلدان مسی با زرادخانه از محصولات شیرین کاری نزدیک شدم ، آستین هایم را جمع کردم و نکات او را امتحان کردم. گلدان مورد استفاده من کاملاً جدید نبود ، اما مدرن و از یک فروشگاه معتبر آشپزی بود. این هیچ غذای پخته شده ای نداشت ، اما با برخی لکه ها کسل کننده بود.

تبلیغات

 

یافته های من؟ سس گوجه فرنگی یک کار خوب و اساسی را انجام داده و گلدان را فقط در چند دقیقه می درخشد. کاملاً می توانم ببینم که این یک راه حل آسان روزمره چیست. بگذارید مخلوطی از سس کچاپ و آرد به مدت 15 دقیقه بنشیند ، آن را حتی درخشان تر می کند. اما پاشیدن پودر بیکینگ و مقداری آب لیمو و بگذارید 10 دقیقه قبل از پاک کردن آن بنشیند ، آن را درخشان تر از همه کرد. گلدان بدون شک ، از زمان شروع کار ، بطور قابل توجهی درخشنده بود ، اما چند نقطه کسل کننده باقی ماند و کمال گرا در من ناامید شد. من یک عکس به Dahmen ارسال کردم ، که گفت ، "اگر می خواهید عالی باشد ، باید به ریواس یا سر داخل مواد پاک کننده شیمیایی نگاه کنید."

اگر هیچ کدام از اینها کار نکند چه باید کرد

 

همانطور که فهمیدم ، مواقعی وجود دارد که هیچ ترکیبی از وسایل خانه شیرین کاری مس شما را مانند جدید نمی درخشد. دمن می گوید: "ممکن است چیزهایی وجود نداشته باشد که بتوانید آنها را حذف کنید مگر اینکه آنها را به صورت مکانیکی حذف کنید." در موارد نادری - هنگامی که مواد سخت شده ، سیاه ، سیاه و سفید نشده وجود دارد - Dahmen قبل از تعویض دلبستگی برای کسی که دارای نایلون نرمتر باشد ، به وسیله ابزار سایشی برای چرخش استفاده می کند. فقط اطمینان حاصل کنید که چگونه می توانید با ایمن کردن ابزار و سایش ، حداقل عینک ایمنی ، محافظت از گوش و ماسک صورت را بدانید. در عوض ، فقط می توانید آن را ترک کنید (زیرا کاملاً آرایشی است) یا آن را به یک متخصص ارسال کنید.

 

و اگر مس را خراشیده اید ، ناامید نشوید. دمن می گوید ، می توانید با مالیدن سخت با برخی از لاستیک های مس فروشگاه خریداری شده ، خراش های سبک را از بین ببرید ، اما موارد عمیق تر آن را باید با چرخ مهار کنید.





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: